Granngubben

Jag har visst glömt berätta om min granne som bor på första våningen. Har är ca 80 kanske, fast det där med ålder är ju jättesvårt att lista ut. Jag kanske ska fråga honom nångång?
Han kör bil och verkar relativt pigg, men ser ut att ha det jätte ensamt. Jag tror inte han har hjälp av hemtjänsten heller...
I alla fulla fall (ha ha ha) så står han ofta och håller utkik när man kommer hem, och just då man går förbi hans dörr så öppnar han dörren som om han letar efter något.... eller det gär han nog på sätt å vis, han vill så gärna ha en pratstund. Jag stannar gärna ett par minuter och pratar med honom, frågar hur han mår å så...ibland kan vi även prata om grannarna som är lite stökigare. Vi har haft 2 grannar som är typ alkoholister, nu har dock en av dem flyttat,,,
Jag tycker det är trevligt få kontakt med grannarna.
Även om ålderskillnaden är stor.

Kommentarer
Postat av: Aida

ååh vad gulligt, vad heter han?nån dag kanske du får komma in på kaffe o fika?!

Postat av: Maria

Tummen upp! Han är nog jätteglad att en vettig och trevlig människa flyttat in, de där stök-grannarna har han nog inte ens vågat prata med... Baka en sockerkaka och gå förbi med nån dag vetja! Gamlingar är ofta för goa:) Och. De har ju faktiskt varit precis lika unga som vi de också. Världen var en annan då men ungdomen i stort densamma...

2009-06-04 @ 11:37:12
URL: http://ellenmariamadelaine.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback