störande reklam

Något jag stör mig på enormt mycket just nu är reklamen för Lidl som går på radiokanalerna i Övik.
Gör man en lokal reklam så kan man väl se till att den är bra.
Just nu har jag den inte i huvudet, men dem säger nånting liknande som...

" Nu har maten blivit mycket billigare i Övik"

Problemet är att dem inte kan uttala Övik. Kan man inte de, hade dem väl kunna säga Örnsköldsvik istället.
Ö-vik uttalas det.
Inte Ööövik

Ha ha... ja ni kanske förstår mitt nya problem? Så vad ska jag nu lyssna på morgonen?

Kommentarer
Postat av: sabina

Hahaha då vet du nu hur arg ja bli på folk här som hela tin säger Öööövik..Försökt lära men ikke...Men aja de e stockholmare.. Asg så mycke när ja läste det där,,haha

2009-03-04 @ 21:26:47
Postat av: Aida

Hallå jag vågar inte röra din blogg tänk om jag pajjar den, men om jag gör en från början så är det lugnt då kan jag bara nollställa den och börja om ifall jag skulle facka upp nåt. Säg till om han ångrar sig. Kram

Postat av: Tina

fan va störigt! Jag har hört liknande förut och om de ska göra lokal reklam kan dom väl ändå låta någon därifrån säga de som ska sägas :P

2009-03-05 @ 11:08:13
URL: http://tiiiiinaa.blogg.se/
Postat av: Katie

Jag kan tänka mig att du blir irriterad. Såna där saker kan göra mig galen :P



Gällande Loka tror jag faktiskt att du har helt rätt!

2009-03-05 @ 18:25:23
URL: http://katie.blogg.se/
Postat av: sabina

Ska man kanske komma upp å snacka som en stockholmare å retas lite som du få gnaga på hela dan=P hihi ne..Försöker lära sthlmare å snacka norrländska men funka inge bra=P

2009-03-05 @ 23:00:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback