Höjden av snålhet!

Idag har det regnat hela dagen, men trots det tog jag och Benny oss en promenad ner till mamma pappa för att hämta bilen, vi hade väl egentligen inge val, för det skaulle ju aldrig sluta regna så lika bra man pallrade sig neröver.
En stund innan dess stod jag i fönstret och höll utkik och hoppades regnet skulle lätta lite, då ser vi en kille som bor i huset bredvid oss, han står ute och tvättar bilen med en diskborste och Mr Muscle. När han skrubbat ordentligt, och han va noga med diskborsten kom han åt överallt, så sprang han upp till lägenheten och in i badrummet, öppna badrumsfönstret och spolar med duschslangen på bilen.
Den här killen bor på andra våningen, så det såg ganska kul ut.
Stackare, bilen måste vart så skitig och han har inte råd åka på OKQ8 och tvätta bilen....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Handlar kanske inte om snålhet. han kanske inte hade dom pengarna ? tänkt den tanken ?

hans enda chans att få en ren bil är att vara kreativ och det tycker jag han borde få plus poäng för =)

2009-06-14 @ 22:00:09
Postat av: Ullis

Har man råd att dricka öl, och gå ut på krogen varenda helg, så kan man väl iaf offra sig en riktig biltvätt? För så smutsig var ändå inte bilen...

Postat av: kayarina

jag är avundsjuk på att du fick uppleva det där. fy vad skoj!

2009-06-15 @ 16:31:51
Postat av: sabina

Hahahaha vad kul det måste sett ut :P

2009-06-16 @ 14:09:43
URL: http://sabinalundqvist.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag tycker inte heller det handlar om snålhet. Det är väl en fråga om prioritering (även om jag inte tycker att det är så himla smart att prioritera öl och fest varje helg). Våra grannar tvättar bilen hemma med vattenslangen och liknande VARJE DAG. Det är lite extremt eftersom bilen inte är smutsig, men jag tycker inte alls att det är konstigt att tvätta den hemma. Det gör ju vi också (fast det är bättre för miljön att göra det i gör-det-själv-hallen eftersom de har rening av smutsvattnet).

2009-06-21 @ 12:19:05
URL: http://rebelprincess.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback