Satans bilhelvete

Bilen ville inte starta imorse, suck! Batteriet var urladdat!
SÅ det var bara att springa ner för att hinna med bussen, sen snabbt bussbyte i stan... och prick 8.10 gick jag in i klassrummet. Jag är typ alltid först, idag var jag sist in! Kändes som alla stirrade på en...
Men grejen är att jag inte vill vara ute i kylan när det är såhär kallt, för jag fick ta bussen hem också, och gå en bit till...uscha!
Kanske är vädret jag ska gnälla på, och inte bilen?
Å andra sidan är det rätt kul att ta bussen... förra veckan då jag valde bussen så träffade jag på Emma, en gammal klasskamrat som egentligen pluggar i Umeå, men har praktik i stan...så det var riktigt roligt.
Idag träffade jag Anna, också en gammal klasskamrat, granne och barndomkompis, hon pluggar också i Umeå i vanliga fall, men hade gjort nått arbete här i stan. eller nått. Alltid trevligt, så man kanske ska åka buss oftare??
Övik är en liten stad!

Idag har vi bakat i skolan... eller vi tog oss ner till Nolaskolan i storköket där och bakade.
Imorn ska vi nämligen ta oss till Sörängets servicehem och bjuda alla pensionärer på go fika och lite aktiviteter. Det blir taktikmassage, en skönhetshörna där vi stylar dem lite, en hörna med nintendo wii (spännande va?? Dem ska få prova på bowla) och lite målning och sånt. Ska bli riktigt roligt iag!
Baka var riktigt skoj också..då man är så många så går det fort. Vår grupp gjorde 5 rulltårtot på 1h =)
Sen blev det pitekaka, bondkakor, hallongrottor, och piroger också... Yummi yummi!



Ja... om det ändå var såhär varm bilen såg ut, inge snö, inge is...
FÖRSVINN SNÖ.... snälla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback