Melodifestivalen. It sucks!

Ända sedan jag har var liten, fanns det några helger på vinterhalvåret man såg framemot.
Jag och min kusin, vi var i samma ålder, bästa kompisar,  vi sov ofta över hos varandra. Hur gammal kan vi ha varit...?
Nånstans kring låg och mellanstadiet säger vi, jag kom inte riktigt ihåg.
Det bästa som vi visste var att se på galor och tävlingar.
Tävlingar som melodifestivalen, fröken sverige, sveriges lucia osv.
Jag har i alla dessa år sett framemot melodifestivalen. Även detta år.
NÄsta år, tror jag att jag inte alls ska titta, fast det vet jag att jag kommer göra ändå, hur dåligt det än må vara.
Kvällens bidrag var en enda stor flopp... fanns ingen direkt favorit.
Fanns dock några låtar som va okej... velvet, bwo, Molly Sanden, Emd. Men hur SJUTTON KUNDE rigo nånting och den där gammgubben gå vidare till dem 5 som täla vidare??
För dem var rent ut sagt värdelösa. Hellre östen med resten om det ska vara så.
Ajja... jag skippar melodifetivalen nästa år.
Om ni märker om ca ett år, att jag skriver i min blogg, eller på facebook, eller på nån annan modern sida, så stoppa mig gärna. PÅminn mig vad jag sagt idag!

Hur gör ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback