kosta vad det kosta vill!

Jag har börjat köpa laktosfria varor. Framförallt laktosfri mjölk.
Jag älskar mjölk, och tanken på att sluta dricka mjölk finns inte på världskartan. Min mage mår mycket mycket bättre, och jag är glad att jag tog initiativet att köpa en liter laktosfri mjölk för att testa. Ärligt talat så trodde jag att laktosfri mjölk inte skulle gå att dricka, men egentligen är den mycket godare.
Däremot är den ju bra mycket dyrare, vilket är helt sjukt egentligen.
Förmodligen är den dyrare att tillverka, då det inte säljs så mycket, men varför inte göra all mjölk laktosfri?
Behöver vi egentligen laktosen i mjölken?
Kosta vad det kosta vill, men jag kommer ändå fortsätta köpa laktosfria mjölken, för shit vilken befrielse det är att inte gå runt och känna magen bubblar hela tiden!


Kommentarer
Postat av: Jenny Nilsson

Hallå! För att svara på om vi behöver laktosen, nej det gör vi inte. egentligen tål vi människor (vuxna) inte mjölk, utan det är bara vi här i Norden som är lite konstiga och har utvecklats till att kunna dricka mjölk ändå.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback