bara flummigt

Jag läser ett antal bloggar varje dag, och ja, oftast samma bloggar flera gånger varje dag.
I helgen har jag verkligen lagt märke till hur olika saker kan tolkas då man skriver ner tankar och funderingar, istället för att man berättar eller diskuterar en sak.
Jag kanske skriver en sak i bloggen, men tolkas helt annorlunda av dig som läser det... och eftersom ni fritt kan kommentera i min blogg, så kan det ju bli en diskussion om ämnet, och det kan ju också lätt bli fel.
Jag vill också minnas den tiden man flörtade mycket på internet, på Lunarstorm, och liknande sidor så kunde det också lätt bli så fel. Internet är egentligen inget bra forum att skriva av sig, eller säga till någon vad man tycker... för det blir så lätt galet. Vad feg många människor har blivit, tror jag iaf? Jag har blivit mycket fegare...
Mailar företag istället för att ringa om det går, skickar sms till vänner, istället för att ringa... när blev muntlig kommunikation så farligt?

ja, vilket flummigt inlägg det här blev, men jag hade inget annat att skriva om. Min ork att blogga håller på försvinna, men dte kanske bara är tillfälligt? Trots att jag tycker internet är...ja? Så gillar jag det ändå!!

Kommentarer
Postat av: Ajlin

Du kanske har sett och läst kommentarerna jag har fått i min blogg på sistone. Jag har fått så otroligt mycket skit för inläggen där jag skriver att jag inte gillar vissa klädesplagg. En kille har skrivit och påstår att jag typ inte har respekt för mänskligt liv. Hur kan man tro något sådant? Och varför kan man inte bara se det roliga i det? Folk är korkade. :P

Postat av: Maria

Jag tycker det skrivna ordet är alldeles ypperligt! Diskussioner blir nästan sakligare när de förs i skriftform. Att man får tänka till ett varv extra innan är bara ett plus. Skrivet är dessutom skrivet och man kan läsa exakt vad någon har sagt och inte i efterhand, inget "men såå sa jag ju inte" här inte! Sagt är sagt och det får man stå för, men man kan alltid förklara och precisera i efterhand.



Att många hugger på vad som helst och beter sig allmänt omoget är väl det enda problemet, att det är så enkelt när man får vara anonym. Att det också är lätt att bli feg och lat är en annan femma, men nätet och det skrivna behöver verkligen inte alltid vara av ondo! (Det var min poäng...)

2009-04-05 @ 17:39:36
URL: http://e
Postat av: Aida

Jag tycker att du ska utmana dig själv så ofta du kan, ex om du ska ta kontakt med ett företag så ring, eller gå dit om det är i närheten. Om du tänkte SMS:a nån, stopp, ring istället, det är bara jobbigt de första två seknderna!Promise! Plus att man blir lite glad och stolt över sig själv när man klarat av något som man tycker är lite jobbigt, dessutom blir det lättare ju oftare man utmanar sig själv. Puss kram!

2009-04-07 @ 03:14:32
URL: http://aidat.blogg.se/
Postat av: Aida

Jag tycker att du ska utmana dig själv så ofta du kan, ex om du ska ta kontakt med ett företag så ring, eller gå dit om det är i närheten. Om du tänkte SMS:a nån, stopp, ring istället, det är bara jobbigt de första två seknderna!Promise! Plus att man blir lite glad och stolt över sig själv när man klarat av något som man tycker är lite jobbigt, dessutom blir det lättare ju oftare man utmanar sig själv. Puss kram!

2009-04-07 @ 03:15:53
URL: http://aidat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback