visst är det roligt att tvätta?

Not...
Har tvättat i dryga 3 timmar ikväll. 6 proppfulla maskiner..
Vit tvätt, mörk tvätt, röd tvätt, och 2 maskiner underkläder. Jag tror vi tvättar alldeles för sällan.
Men det är ju så tråkigt, och det värsta av allt, är när man bor i lägenhet, så måste man springa ner 3 våningar, ut och in i huset bredvid för att tvätta. Skitdrygt! För man springer ju upp mellan varje tvätt också, hinner vara uppe en halvtimme, och sen ner igen.
Jag skulle uppskatta om det fanns sådana gemensamma tvättstugor eller vatt man säger. SOm i USA, på alla filmer. Man tar med sig sin tvätt, tvättar några maskiner, och sitter där och väntar, läser en bok, kanske hittar en ny vän, eller kanske man kan gå shoppa under tiden... då skulle jag nog tvätta mycket oftare. Skulle bli mycket roligare då...
Fast å andra sidan, vem skulle betala för att tvätta med mig??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback