Maskerad + mini semester

Tisdagkväll bar det iväg. Jag satte mig i min lilla blå saab och begav mig till Jämtland och Östersund.
Efter nästan 3 timmar i bilen kom jag fram till Gällö, hos Lina. Ca 5 mil utanför Östersund, där hon hade lagat en sen men underbar god middag. Det blev spaghetti och köttfärssås, mums!! Sedan gav vi oss iväg till hennes kompi Jessica, drack kaffe och spelade hot dice, det var riktigt kul!!
Vid midnatt nångång blev det sängdags...det var skönt!! Man blir rätt trött efter att kört bil så långt!

Nästa morgon tog vi oss in till stan... på vägen stannade vi till i brunflo och hälsade på Erik och Tage. Tage är Eriks son på snart 1 år. Han hade vuxit grymt mycket sen sist, och finns de nå sötare ungar.... Tage hade precis lärt sig vinka, sen va vi ute å gick han å jag...det går bra att gå om man håller i hans händer. Efter glass och mycjkt surr blev det bolaget och ÖoB. Sedan lite käk inne i stan innan ombyte för Maskeraden!!

Maskeraden va hos Aida, vi hade en maskerad förra året också... det va askul och det här året ville jag ju så gärna vara med. Men jag jobbade ju, så tyvärr tackade jag nej... men efter att jag bytt med Frida gick det ju kanon! Så Jag inhandlade mig en tomtedräkt och fixade en sovplats i östersund, drog iväg till maskeraden och överraskade Aida. Ja, eftersom jag var gömd under tomtedräkten visste hon inte vem det var heller... så hon fick försöka lista ut det... ställde lite frågor, ja och nej frågor. Jag pratade inget...bara nicka. Usch vad varmt det var.... efter 10 min blev hon glatt överraskad!
Vi var minst 20 pers där, det va riktigt kul!!

     

Några bilder... eftersom min dator är lite cp så kan jag inte lägga in mina egna bilder, så jag snodde dem från
drymartini86.blogg.se. det kommer fler bilder snart...

Men jag hade riktigt skoj i östersund, fick mig att inse hur mycket jag saknar alla....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback