Dagens ris och ros

Jag börjar med dagens ros: Idag på jobbet, så hände det en sak, när jag kom ut ur ett av hyreshusen så låg det en äldre (alkoliserad) man på backen... han såg ut att ha ont. Han hade ramlat och slagit sig, blödde i pannan. Jag visste inte riktigt om jag skulle ringa ambulansen, men jag bestämde mig för att försöka hjälpa honom upp. Jag är ju inge vidare stark, och märkte att han var berusad, så det gick inge vidare. Men som tur va kom det en ung kille, och jag frågade om han kunde hjälpa mig, och det kunde han, så vi hjälptes åt att lyfta upp honom, och hjälpte honom till sitt hus...eftersom det var glashalt ute. Så en ros till mig och till den snälla killen!



Ris: När jag kom ut ur hyreshuset, så såg jag att 2 killar precis hade gått förbi den där mannen som låg där på backen och hade ont, och bara ignorerade honom, usch! MEN någonting ännu värre... är att medans jag försökte hjälpa honom upp (innan den snälla killen kom) så kom det faktiskt ut en 40årig kärring ut ur samma hus, jag bad om hjälp, men hon ignorerade mig och gick bara förbi... Fy F-N för sådana människor... Jag ska personligen skicka ett paket ris till dem...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback