år 2008 är snart slut!

Tänkte sammanfatta året...

1 Januari i år flyttade jag från Östersund till Umeå. Var hemskt sorgligt, och nu i efterhand önskar jag att jag aldrig gjort det.
Blev restaurangchef på Mcdonalds Strömpilen i Umeå.
I mars var det ett år sedan jag och Benny blev tillsammans. jag tror vi käkade nå gott och myste... men hela året med honom har varit underbart.
Sommaren närmade sig, och mitt jobb i Umeå blev katastrof.
Jag blev anklagad för mobbing på en av mina arbetsledare, jag har aldrig mått så himla dåligt, jag skulle aldrig göra någontng sådant, och trots deras brister så trivdes jag ju att jobba med dem, men efter denna händelse flyttade jag tillbaka till min älskade pojkvän och familj och mina underbara vänner i Ö-vik där jag fick stöd och tröst, samt fick nya vänner då jag började på Mcdonalds i Övik, dock visste jag att det bara skulle bli 2 månader, för 12 Juli, stängdes donken i Övik för gott. 1 veckas stängningsarbete väntade... rengöring av utrustning å sånt. Var en kul vecka, vi hade skitskoj!
Äntligen blev det semester också... 5 veckor!
Vi åkte till Norge en vecka för havsfiske. Var jättemysigt, och mycket fisk fick vi med oss hem.
Sen var det mycket slappande, och lite sol! Tyvärr så var vädret i sommar inte så himla bra!
Ja, då min semester va slut, så valde jag att säga upp mig från Mcdonalds, efter 4 år och jag skulle nu börja plugga.
18 Augusti satte jag mig vid bänken igen, och dags att skaffa sig ett yrke. Undersköterska.
Fick en ny kompis också, Frida! Trivs jättebra med henne, och alla andra i klassen förstås.... men skönt att ha Frida vid sidan om en i klassrummet som man kan snacka skit med då det blir lite långtråkigt.
5 veckors praktik har vi hunnit med också, på hemtjänsten renen. Där har jag även fått börja jobba extra, underbart med extra inkomst!
Benny fyllde år 10 november, jag gac honom en Tallinresa i present, som vi förhoppningsvis ska ge oss på i början av 2009.
Sen rullade sista månaderna på... julen kom och den är snart slut den med.
En massa bebisar har fötts i år också, senaste tillskottet är lille Elias som föddes dagen före Bennys födelsedag, min lilla favorit. Han är så söt, och så snäll!
När ska jag få bebis då?
Nu har vi iaf plats för den... för nu har vi flyttat till en större lägenhet, och jag slipper höra Benny spela dator på nätterna, och det bästa av allt, vi har ett rum med en extra säng, och jag säger till alla er som inte bor i Övik, den är till för att NI SKA KOMMA hälsa på mig! ;)

GOD FORTSÄTTNING &
GOTT NYTT ÅR

Kramar från Ullis

Kommentarer
Postat av: sunniva

sv: nej alltså hon skrev under samtidigt och det var ingen kö :P

Postat av: sunniva

låter ju ändå som om ditt år bara blivit bättre :)

2008-12-28 @ 13:54:36
URL: http://sunniesunshine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback