Studenternas dag!

Jaha, idag tar alla 3:or i Övik studenten, Grattis!
Benny har vart ledig idag, så vi tog oss en sväng förbi företagshälsovården där han skulle hämta ut recept mot malaria, sen svängde vi ner på stan för att hämta ut tabletterna. Benny hade glömt att det var studeneten idag, så han blev lite smått irriterad när han såg alla lastbilar och människor som var ute i farten.
Det va inte lätt komma till apoteket vid 12tiden en sådandag.
Jag tyckte däremot det var kul, jag älskar titta på alla glada studenter.... fast samtidigt blir jag rörd, det kommer nästan tårar ibland, glädjetårar. Jag har himla lätt att bli rörd, och man minns själv då man tog studenten.
Alla förväntningar man ahde på dagen, pirret man kände innan man klev ut på trappan på Nolaskolan, champagnefrukosten, lastbilsflaket, alla vänner man sa adjö till...osv. Vi hade så himla kul, och vi hade en bra klass... därför blir jag så rörd då jag tittar på studenterna.
Det är likadant varje år... Nästa år ska jag undvika åka på stan under skolavslutningarna.

Efter Benny hade vart på apoteket, vilket nog tog en halvtimme, mycket folk där inne också, och jag hann se många studenter, så tog vi våran BMW och drog iväg till OnOff.
Jag skulle kika på en ny mobil telefon var det tänkt, fast egentligen hade jag redan bestämt mig. Ja dte tog väl 5min där inne så hämtade jag mig en kölapp och snart var telefonen min!! Det blev en Nokia 5800 XpressMusic
I love it!!



Sen bar det iväg hemmåt, och nu har jag nog lekt med telefonen i 6 timmar.
Haft lite problem i början sådär... försökte bland annat föra över mina telefon nummer, men på något konstigt vis kom det en massa gamla nummer tillbaka, som jag raderat för längesen, och mina senaste inlagda nummer är helt borta.
Ajja, det löser sig nog. Tyvärr kan jag inte surfa ännu, för mitt simkort är för gammalt för 3G så det kommer ett nytt till veckan.
Shit, tror inte jag bytt simkort sen Halebop startade... long time ago!

Sen kom bror hem från stockholm, trevligt. Sist han va hem var i mars då jag och mamma fyllde år. Så medans Benny for och provade fiskelyckan (han fick ingen fisk som vanligt) så hängde jag på pappa till flygplatsen, sen hängde jag i mamma pappas soffa en stund och umgicks med mina bröder. Trevligt!

Sen blev det dags för middag, sen middag. Klockan var nog 20 då maten va klar.
Det blev Club Sandwich enligt LCHF recept.
http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=78
Jepp, jag har börjat med en ny bantningsmetod... eller egentligen bara bytt ut min kost, LCHF= Low Carb, High Fat
Jag äter alltså inga kolhydrater alls.... funkar riktigt bra.
Känner mig mycket piggare, och är aldrig hungrig. Jag får nästan tvinga i mig mat, och jag är inte ens sötsugen längre :D Vi får väl se hur det går, inne på första veckan. Ätit supergod mat hela veckan, och det är ju underbart om man kan göra det, samtidigt som man går ner några kilon!

Oops, blev himla långt inlägg... Nu ska jag slappa lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback