Hemma, med tur!

Nu har vi kommit hem från Tallin, har haft det jättebra.
Resan ner gick snabbt, och var inte alls så jobbigt som jag tridde det skulle vara... men resan hem kändes lite drygare, men gick också rätt okej, hellre buss än att sitta köra bil iaf! Så jag rekomenderar att ta en bussresa.
Shit, känns som jag fortfarande är på båten, det gungar ganska rejält här framför datorn, kan bero på att det var ganska vågigt inatt!
Vi har inte supit oss fulla dirket, haft det mysigt trevligt, åt äcklig mat på båten men goda drinkar. God mat i Tallin dock. (se bilder)
Bra underhållning var det också på båten!

Här kommer lite bilder!


Hytten, helt okej! SYnd bara att det inte va en dubbelsäng! ;)


Jag, alltid lika bra på ta kort på oss! Ha ha, vad ful vi är


Jag i Tallin...


Benny i Tallin


Bennys middag i Tallin, 330gr hamburgare. Den va supergod. Och han åt upp hela!
Var riktigt hemmagjort hamburgare! (Olearys stuk på restaurangen)


Min mat, käkade Tacos, lite annorlunda än hemma, men supergott!


Min dessert (whiskeyglass, blåbärsglass, vanlijglass med hallonsås) Typ 20 spänn!
Benny åt brownie med vaniljglass, men den ids jag inte lägga upp.
All mat där gick på kanske 200:- (inkl 1öl, 2 alkoläsk)


Båten...kändes mycket större i verkligheten än bilden ja la ut innan vi for


Öl, och cider


Ja, Bakom baileys ser ni ett antal bacardi breezer, orange och tropiclime,finns ej i sverige
Ja... malibu, dolleys, bols med olika smaker, minttu...
4st 1,5 liter cider i Pet


Och karra såklart!!


Men, skönt och vara hemma, och nu är det bara ladda för fest i vår!
Jo, ska bara nämna angående min rubrik.
Hemma med tur!

Kanske ser ut som vi handlat mycket, men grejer är man får ju ta in ganska mycket, och vi hade tur då på vägen hem. Tullen kollade vår buss bara lite snabbt, tyckte allt verkade i sin ordning, då vi hade märkt alla kartonger å allt.
Men andra bussen från Dororesor, åkte fast i tullen. 15 personer hade för mycket varor med sig (sprit och tobak)
Så dem kopplade in åklagare å allt... kl 15.30 fick dem lämna frihamnen i sthlm, då var vi nästan i sundsvall!
Himla glad man inte satt på den bussen...


Kommentarer
Postat av: Frida

ni verkar ha haft kul iaf :) och mycke dricka ;)

Postat av: Sabina

Guu vikken tur ni hade..Å massa smaskens ha ni me...bli jhu avis

2009-02-10 @ 00:49:32
Postat av: Martin

Du är utmanad!! ;)

2009-02-10 @ 12:27:35
URL: http://drymartini86.blogg.se/
Postat av: Ajlin

Din senaste kommentar i min blogg blev visst inte någon kommentar. Gör om, gör rätt! Kul att du är hemma igen!

2009-02-10 @ 15:08:18
URL: http://ajlin.blogg.se/
Postat av: sunniva

så mycket sprit och så lite godis? haha ;D

2009-02-13 @ 02:52:08
URL: http://sunniesunshine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback