Träning med framgång!

Jag och Camilla ska nu komma igång med träningen igen, har vi beslutat.
Usch vad lat man har varit dem senaste veckorna, vi som kom igång så bra i våras.
Men nu fasiken, nu är det slut på läsk, slut på alkoholen. Nu blir det bara träning och fet mat.
Dock så är jag förvånad att trots att det var så himla jobbigt att träna idag, så orkade jag mycket mer än jag gjort tidigare. Då vi började så orkade jag knappt 1 minut på löpbandet så fick jag stanna och vila, sedan köra 1 minut till. Nu orkade jag nästan 5 minuter, lite vila, och några minuter till. Jääj!

Lite uppdatering hur det går med viktminskningen tänkte jag ni skulle få veta också. Det har nu gått 4 veckor sedan jag började med nya kosten. LCHF! Det har väl gott sådär, första 2 veckorna gick jag ner drygt 1 kg i veckan, jag skötte mig riktigt bra. Sen blev det varmt ute, man orkade inte göra någon mat, blev lite snabbmat, oftast sallad, men någon kycklingrulle och även nått friscomål har dykt ner, samt en hel del alkohol, men pasta, ris och potatis har gått bra att undvika, det där med socker däremot.
I alla fall...

Såhär ser det ut nu.

- 3,2 kg
- 8 cm meter i midjan.

Syns inte så mycket, men jag känner mig inte lika svullen längre, och man känner att vissa valkar har börjat försvinna.  Framförallt mår jag mycket bättre, känner mig piggare och magen känns hur bra som helst!
Nu blir det skärpning. Har som mål att gå ner 8 kg till innan Benny kommer hem.
1 kg i veckan, de ska väl gå an!!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Vad duktig du är!!

2009-07-06 @ 19:51:28
Postat av: Martin

Härligt!

Jag har också börjat komma igång nu :D värst är det från början när träningsvärken kommer :P

Postat av: Ajlin

Att skippa just alkoholen är värsta bästa grejen. Man tänker inte på att det är så mycket kalorier i sprit och vin, och framförallt inte att det är så otroligt mycket socker i typ en cider. Lycka till!

2009-07-08 @ 09:42:22
URL: http://ajlin.blogg.se/
Postat av: Tina

Va duktig du är :) Vad är LCHF? Hur länge blir Benny borta och vad gör han där? Allt bra annars? Kram

2009-07-08 @ 13:09:29
URL: http://tiiiiinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback