2009, årets första inlägg

Nyårsfirandet igår gick riktigt bra.
Kl 17.00 anlände vi i svedjeholmen hemma hos systrarna Lotta och Anna i deras föräldrahem.... båda två är egentligen utflugna ur huset.
När vi kom dit inväntade vi tills alla hade kommit, och ja vid ca 17.30 satte vi igång och lagade mat. Dem hade delat in oss i olika sysslor, jag skulle hjälpa till med efterätten! Var en riktigt rolig ide, att laga mat tillsammans, och det gick ju så fort då vi var så många.
Sedan blev det äntligen middagsdags.... Fläskfile som vi hade gratinerat i ugnen, med bea och ris. Mycket gott!
Sedan efterätten, chkladmousse med japp, supergod blev den!
Sedan spelade vi spel, gäster med vilda gester (tror jag det hette)  och brainstorm.
Lips och kareoke sjöng vi också, men mest killarna för ovanlighetens skull... dem sjöng tills dem blev svettiga och hesa.
tolvslaget va mysigt, och det var skönt att äntligen få lite friskluft...
Dock höll vi inte på få upp min skumpaflaska, den satt som berg... men till slut så.
Efter tolvslaget blev det fler charader... och sedan bad jag Benny ringa taxi vid halv två tiden, för jag tänkte att det tar säkert några timmar innan taxin kommer, och då man väl vill hem vill man ju inte invänta en taxi...men killar.
Han gick och ringde sin far istället, som kom och hämtade oss på studs... så där tog den trevliga kvällen slut. Fast det blev ju billig hemresa, taxi från svedjeholmen till gullänget hade nog kostat en slant!



God  fortsättning på det nya året!
Bilder kommer så småningom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback