I´m alive

Gick ganska bra faktiskt hos tandläkaren.
Slapp laga, för det var inge synliga hål, varken på röntgen eller i hans ögon.
Men han slipade ner tanden lite, akut tandvärk kan bero på flera saker:

-Antingen biter jag ihop tänderna, och då kan en tand få ta mer stryk än dem andra, och detta gör tydligen jätteont.
-Eller så är det bakterier under min gamla lagning, som gör tanden mer och mer ihålig, och detta gör speciellt ont om man slår på tanden, och han provade, och det gjorde jätte ont.
-eller så kommer bakterierna in från sidan och in under tandköttet.

Ja, det kunde vara vad som helst sa han, och då det inte syntes på röntgen så börjar han med att slipa ner tanden lite grann, några 100 dels millimetrar, och det brukar kunna hjälpa, så gör det de, så är det ju bra, och billigt!
Så nu håller jag tummarna, och skärper mig med tandborstnming, tandtråd och allt vad det heter!

Kommentarer
Postat av: johanna

tack för tipset! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback