pensionärer

Idag gick jag till skolan, kändes skönt, dock har jag så himla ont i ryggen, vet inte vad jag ska ta mig till, men jag kom fram, och jag gick faktiskt hela vägen ända hem också, med både ryggont och skavsår. usch...
När jag gick hem så gick jag förbi ett hyreshus ganska nära stan...vid det hyresguset hade kommunen, eller några andra orangeklädda gubbar tagit ner en massa träd... Det som va så kul att se var att det stod 2 äldre gubbar, säkerligen grannar som bodde i det hyreshuset, och hjälpte till att röja bort stammar, kvistar m.m.
Skönt att se att fastän man gått i pension, vill göra saker, och inte bara sitta inne och bli ännu gammlare och gaggigare. Vi pratade om det i skolan idag, att det är jättevanligt att gamla människor blir deprimerade, och ligger bara och sover/vilar hela dagarna, och det blir dem ju inte piggare av direkt.
Undra hur jag själv blir då jag bli gammal?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback