Hitra del 2

Hej på er!
Nu har jag äntligen kommit hem från Norge... 1 veckas iske semester är på tok för länge. Medans jag har längtat hem senaste 3 dagarna, så ville Benny nog bara stanna kvar några veckor till. På vägen hem idag, så har Benny varit mest arg över att vi fick för lite fisk. Våra stug grannar som också var svenskar fick mer än oss... och Benny envisas om jag hade fiskat mer och inte solat så mycket så hade vi fått lika mycket... men men.
Det har iaf varit kanonväder... dem första dagarna.
Sedan i tisdags, eftermiddagen, skulle Benny ge sig ut på havet igen...jag själv tog en lång och varm dusch, när jag kom ut från duschen hade dimman kommit. En tjock fet dimma... som höll i sig resten av veckan. Tråkigt, då man blivit så ortskämd med att ligga i båten och sola...
Jag har även lärt mig rensa och filea fisken, vidrigt från början, men sen var man ganska van.
Vi fick hemskt mycket Sej, och fy vad dem stinker, när dem legat en stund i lådan i båten, hade det kommit ut något bajsliknande ur dem...och fy vad äckligt det var. Mycket Torsk fick vi också, och 25 stycken makriller... Fin fisk. Var mest makrill vi var ute efter...så tyvärr blev det ingen stor fisk. Men dem andra svenskarna fick en Torsk på 12 kilo...
Ids inte berätta så mycket mer... ganska trött nu, efter 10 timmars hemresa...
Lägger in bilder, tog över 250 bilder... men några kommer här.


                   
   

Kommentarer
Postat av: nx

Vad grönt vatten det var.

Åh, tumlare! =D

Postat av: Ullis

Jepp, såg mycket sådana där..och vattnet var underbart! Såg även sjöstjärnor , sjöborrar och krabbor, men dem missade jag knäppa kort på... klantarsel!

2008-08-02 @ 19:46:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback